حتما بخوانید: سئو یا بازاریابی محتوایی؛ چطور هر دو را همزمان استاد شویم؟
در این مقاله این اجزا و ربط آنها را به موتور جستجویی که بیشتر استفاده میشود، یعنی گوگل بررسی میکنیم:
برچسب H1: عنوانهای بزرگتری هستند که برای تیتردادن به محتوا استفاده میشوند. برای مثال H1 برای این مقاله تیتر «سئو چیست؟» است. این مقاله ممکن است زمانیکه فردی کلیدواژهها موجود در برچسب H1 مانند «سئو» را جستجو کند، در نتایج گوگل بالا بیاید. مطمئن شوید که برچسب H1 شما به کلیدواژههایی که میخواهید برای آنها نمایش داده شوید، مرتبط است.
تکرار کلیدواژه: تعداد دفعاتی است که کلیدواژهای که مخاطب شما جستجو کرده است، در وبسایت شما تکرار شده است. مطمئن شوید که کلیدواژههای شما نهتنها در برچسب H1، بلکه در متن محتوایتان نیز ذکر شده است. درحالیکه میخواهید کلیدواژهها را بهخوبی تکرار کنید، مراقب باشید که محتوا از آنها اشباع نشود. بهیاد داشته باشید که گوگل استفاده از کلیدواژههای مترادف را نیز درنظر میگیرد.
توضیح متا: این توضیحی است که شما برای موتور جستجو در برچسبهایmeta> html> فراهم میکنید. توضیح متایی که برای وبسایتتان استفاده میکنید، باید شامل کلیدواژهای باشد که میخواهید مخاطبان را برای جستجوی آن هدف قرار دهید.
پایاپیوندها: این مورد به لینکهای URL دائمی ارجاع میدهد که مختص وبسایت شما هستند. قراردادن کلیدواژهها در این پایاپیوندها برای قرارگرفتن در رتبهبندی بالاتر در گوگل مفید است. برای مثال، اگر شما یک وبسایت باغبانی دارید و میخواهید مصرفکنندههایتان کلیدواژهی «محصولات چمن» را پیدا کنند، روش بهینه برای شما این است که صفحهای با پایاپیوندی مانند http://www.gardening.com/lawn-products داشته باشید.
پیوندهای ورودی: این مربوط بهزمانی است که وبسایتهای دیگر با فراهمکردن URL وبسایت شما برای بینندگانشان به وبسایت شما ارجاع میدهند. برای مثال، اگر شرکت «فوربز» در وبسایت خود به کسبوکار شما اشاره کند و شامل پیوندی برای خوانندگان خود باشد که وارد وبسایت شما شود، این یک پیوند ورودی محسوب میشود. هرچه پیوندهای ورودی بیشتری داشته باشید، شانس اینکه در کلیدواژههای مورد نظر جایگاه بهتری پیدا کنید، بیشتر خواهد بود. اما منبع پیوندهای ورودی نیز عاملی است که در رتبهبندی نقش بازی میکند. گوگل برای کیفیت منابعی که پیوندهای ورودی شما از آن میآیند، ارزش قائل است و هرچه منبع آن بزرگتر باشد (برای مثال فوربز، نیویورک تایمز، آدرسهای دولتی و غیره) شانس اینکه در جستجوی گوگل رتبهی بالاتری داشته باشید، بیشتر است. توجه داشته باشید که خرید پیوندهای ورودی از وبسایتها، سئوی غیرقانونی درنظر گرفته میشود و توصیه نمیشود.
حتما بخوانید: بازاریابی ویروسی و ۶ اصل ساده و راهبردی آن
SERPs بر روی رایانه در مقایسه با گوشی همراه: آیا وبسایت شما برای گوشی همراه نیز مناسب است؟
موتورهای جستجو بهطور پیوسته درحال تکامل و تغییر الگوریتمهایشان هستند تا با توسعهی فناوریهای جدید همگام باشند. با گسترش استفاده از گوشیهای هوشمند، تعداد افراد بیشتری جستجوی آنلاین انجام میدهند. گوگل متوجه شده است که ترافیک ازطریق گوشی هوشمند افزایش پیدا کرده است، درنتیجه معیار جدیدی به رتبهدهی جستجوی آنها اضافه کرده است. اگر وبسایت شما برای گوشی هوشمند مناسب نباشد (واکنشگرابودن و بهینهبودن صفحات وبسایت در گوشیهای مختلف)، گوگل در رتبهبندی جستجوی خود رتبهی پایینتری به وبسایت شما میدهد، اما این فقط برروی رتبهی جستجو ازطریق گوشی تأثیر میگذارد و تأثیری بر رتبهی جستجو برای دستگاههای غیر از گوشی همراه مانند رایانههای شخصی یا لپتاپها ندارد. اگر این احتمال وجود دارد که بازار هدف شما کلیدواژههای مدنظرتان را ازطریق گوشی جستجو میکنند، دانستن این نکته بسیار مهم است.
پرداخت پول برای ارتقای رتبهبندی